marți, 27 aprilie 2010

Cine este concurenta nr. 1 a saloanelor de infrumusetare ?

Probabil ca v-ati pus de mai multe ori aceasta intrebare, gandindu-va la saloanele din vecinatate. Ei bine, este loc pe piata pentru toate saloanele de infrumusetare, si nu de ele trebuie sa va temeti.
Cum asa ? Va dau un exemplu :
daca aveti zilnic in medie 20 de clienti in salon, atunci sunt aproximativ 500 de clienti intr-o luna, iar afacerea merge excelent. Restrang acum exemplul, referindu-ma strict la orasul Brasov. In oras avem in jur de 100 de saloane active, iar populatia activa (cu loc de munca, care utilizeaza cosmetice) este de minim 100.000 din populatia totala de 400.000 (inclusiv copii si pensionari). Aceasta inseamna ca fiecare salon ar putea avea lejer cei 500 de clienti pe luna numai din populatia activa. Mai mult, ar fi chiar loc sa se deschida inca 100 de saloane fara sa le afecteze pe cele existente deja.

Atunci totusi ce se intampla ? De ce acesti oameni (care folosesc produse cosmetice) nu viziteaza saloanele de infrumusetare ? Cu toate ca dvs. le oferiti produse si servicii mult mai bune decat cele din comert si, de cele mai multe ori, la preturi comparabile.
 
Raspunsul este incredibil de simplu :

Concurenta dvs. o reprezinta Furnizorii saloanelor de infrumusetare !
Ei va au si pe dvs. drept client si in acelasi timp va iau si clientii (prin supermaket-uri) carora deja chiar le-ati promovat produsele, folosindu-le in salon.

Este si foarte simplu de explicat :
Deschideti televizorul. Veti vedea in fiecare pauza publicitara reclame la diverse produse cosmetice pentru par si ten.
Surpriza ? Nu. Aceste produse sunt oferite chiar de catre firmele care vin cu oferte si la dvs. in salon.
Efectul asupra populatiei ? Aceasta percepe direct faptul ca produsele pe care le folositi in salon sunt aceleasi pe care le gasesc si ei in supermarket. De ce sa mai vina atunci la salon si sa plateasca si un specialist ?

Aceasta este si greseala saloanelor care aleg sa foloseasca in salon marci (chiar daca sunt profesionale) destinate publicului larg, cu reclama abuziva la televizor. Nu dau nume, dar este simplu sa le identificati dupa cum am spus mai sus.
Nu oferiti nimic special clientilor dvs., care practic pot sa va ocoleasca folosind "acelasi" produs direct din magazin. Acesti clienti nu vor face nici o diferenta intre ceea ce le oferiti la un pret corect si ceea ce poti cumpara din supermarket la un pret mai mic.

Ce puteti face sa corectati acest lucru ? Nu puteti face mare lucru. Atata timp cat marii furnizori de produse cosmetice profesionale aleg mai degraba un profit rapid si mare din vanzarea retail, aveti parte de o concurenta neloiala din partea acestora. Ei va vand produsele in salon la un pret mai piperat, doar ca sa faca mai multa reclama produselor de pe rafturile magazinelor si oamenii de rand sa le prefere pe acelea.

O simpla solutie ar fi sa alegeti sa lucrati in salon cu produse dedicate EXCLUSIV saloanelor de infrumusetare, care nu se gasesc si la alimentara din colt. Astfel omul percepe ca aveti ceva ce nu poate cumpara din alta parte si folosi singur, de capul lui. In acest fel va veti atrage clienti mai multi, iar saloanele vor redeveni cautate si de catre oamenii care acum aleg solutia la indemana.

FITI SPECIALISTI ADEVARATI ! Lucrati exclusiv cu produse profesionale!
Nu mai cumparati produsele cu reclama si la dvs. in salon ! Oamenii nu vor mai face diferenta si va vor ocoli.
Este doar un sfat si o recomandare, evident.

Un alt aspect il reprezinta sindromul farmacistelor doctorite. Multi oameni nu mai merg la doctor, ci merg direct la farmacie si pentru consultatie si pentru a cumpara produsele. Acest lucru se intampla si cu produsele profesionale. Omul isi face consultatia la televizor si merge sa cumpere direct produsul din magazin. Acum intelegeti mai bine de ce a scazut piata saloanelor de infrumusetare si a luat amploare vanzarea produselor retail.

Revin. Concurenta dvs. nr.1 o reprezinta firmele care "va lucreaza" pe fata, aducand in saloane produsele profesionale avand aceeasi denumire cu produsele din magazin.

Alegeti cu grija produsele cu care lucrati in salon, deoarece in majoritatea cazurilor sunteti un "doctor" care nu mai da consultatii, trimitand "pacientul" sa fie consultat de farmacista (tv sau eticheta produsului din raft) care ii si ofera solutia, de cele mai multe ori, in mod eronat, dar la un pret mai mic si evident la o calitate cu mult sub ceea ce puteti dvs. sa oferiti.

In incheiere, produsele oferite de noi, Edru Cosmetics, nu se gasesc in magazine si intentionat nici nu au reclama la tv. Ele sunt destinate profesionistilor din domeniu si reprezinta solutia optima de a oferi un serviciu exclusiv, de calitate, clientilor dvs.
Va invitam sa studiati oferta noastra de pe site si sa verificati cele spuse aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu